image

Klanten

Samenwerkingen waar we trots op zijn

Altacel maakt verpakkingen voor producten van nationale en internationale markten. We werken samen met grote retailers maar ook voor de start-ups en snel groeiende ondernemingen.

Ons klantenbestand is veelzijdig en gaat van grote retailers en merken zoals Lotus, AH, Lidl, Aldi, DE en Crest tot aan kleinere organisaties zoals de biologische producten van Joannusmolen, het nieuwe merk Love My Veggies en De kleine keuken. Ook werken wij samen met product verpakkers waaronder Muskopak.

Wij luisteren goed naar onze klanten en hun ervaringen. Een aantal klanten hebben wij daarom gevraagd naar hoe zij de samenwerking met Altacel omschrijven.

Crest Holland

Carlo de Roo van Alderwerelt, CCO van Crest, is erg tevreden over de aanpak van Altacel. “Wat mij aanspreekt is de no-nonsense-mentaliteit. Eerlijk is eerlijk: soms is dat ook gewoon bloedirritant. Ik krijg weleens te horen: ‘Carlo, dat kan je beter op een andere manier doen’. En dat is eigenlijk juist leuk, want ze weten bij Altacel gewoon heel goed waar ze mee bezig zijn. Bij veel bedrijven heb je als klant alleen met de verkoper te maken, maar hier is de technische crew ook direct betrokken. Zo weet je veel beter waar je aan toe bent.”

Samen voor het beste resultaat

“Ik kom altijd persoonlijk afmonsteren aan de pers om even een korte check te doen. Altacel drukt meestal grotere hoeveelheden per keer af, dus het is kostbaar als het misgaat. Hoe PMS kleuren uitvallen is echt afhankelijk van de folie. Dan zitten we samen echt te puzzelen. Krijgen we het met net dat beetje cyaan of magenta wél precies goed? Dat proces gaat organisch: we gaan met elkaar voor het beste resultaat. En als er iets misgaat, dan doen ze er alles aan om het voor alle partijen goed op te lossen.”

MVO-georiënteerd

“Ik doe nu 15 jaar zaken met Altacel, Crest als bedrijf al veel langer. Ze zijn flexibel en hebben veel kennis van zaken. Wij kopen ook bij andere bedrijven in, maar deze relatie is uniek. De directeur, Alec Frijlink, heeft folie en drukken echt in zijn bloed. Hij is uitgegroeid tot een voorloper in zijn vak in Europa. Hij denkt altijd vooruit. Zeker ook met zijn duurzame oplossingen bij de productie, die hij heeft ontwikkeld in samenwerking met de universiteit van Valencia. Wij zijn zelf ook MVO-georiënteerd. Je verkoopt er nog geen gram meer door, maar het is wel belangrijk. En dat vindt Altacel ook.”

Altacel in vier woorden

Flexibel, oplossingsgericht, verantwoordelijk, no-nonsense

  • "Wat mij aanspreekt is de no-nonsense-mentaliteit."
    — Carlo de Roo van Alderwerelt, CCO - Crest Holland
  • "We streven ernaar om altijd het beste jongetje van de klas te zijn."
    — Frans Bruins, Directeur - Muskopak

Muskopak

Frans Bruins, directeur Muskopak, vertelt over de samenwerking met Altacel: “Wij maken verpakkingen voor de voedingsmiddelenindustrie. Onze klanten zijn hele mooie A-merken. We mogen daarvoor vaak ook de folies inkopen en dat doen we meestal bij Altacel. Waarom? We streven ernaar om altijd het beste jongetje van de klas te zijn. En dat streven heeft Altacel ook. Het is een heel dynamisch bedrijf en dat moet ook in deze branche.”

Flexibel en innovatief

“Consumenten willen continu innovatie. De lifecycle van verpakkingen is veel korter dan twintig jaar geleden. In het schap is veel meer variatie te vinden. Dat betekent dat we vaak snel moeten produceren in minder grote hoeveelheden. Klanten zoeken dus veel flexibiliteit, maar zonder kwaliteitsverlies. Daar speelt Altacel heel goed op in. De A-merken waren bijvoorbeeld altijd heel erg gecharmeerd van diepdruk. Dat is alleen kostbaar en niet zo geschikt voor kleine run groottes. Altacel heeft flexodruk nu zodanig ontwikkeld, dat het net zo mooi is. Ze doen heel veel research en tests en kunnen nu hele mooie rasterwaardes realiseren. Dat vind ik echt bijzonder.”

De vakkundigheid straalt overal vanaf

“Wij zijn gespecialiseerd in verpakken. Ik kan mijn klanten folie aanbieden en tegelijkertijd kan ik ook profiteren van de kennis bij Altacel. Een klant hebben we echt samen, zo voelt het. Ik neem mijn klanten graag mee naar Altacel. Het is gewoon een mooi bedrijf om te bezoeken. De vakkundigheid straalt overal vanaf. Sommige van onze klanten werken ook met hele grote folie leveranciers. Hier zien ze hoe mooi het is om gewoon korte lijnen te hebben. Je praat direct met iedereen. Van de technische crew tot de directeur. Bovendien staan er natuurlijk ook gewoon hele bijzondere machines. Klanten die ik meeneem, zijn dan ook echt onder de indruk.”

Altacel in vier woorden

Vakkundig, vooruitstrevend, flexibel en dynamisch